emma

emma

2. oktober 2013

the gear

Jeg er ofte blevet spurgt om, hvilket udstyr jeg anvender, når jeg fotograferer. Derfor tænkte jeg, at et indlæg hvori jeg fortæller hvilket, jeg bruger, var på sin plads. Dog kan I altid læse, hvilket udstyr jeg har, under fanen camera equipment and editing ude til venstre. 

1. Sony dslr a360l kamerahus med 14,2 megapixels. Dette er mit allerførste spejlrefleks og et, jeg har været helt vildt glad for. Det forhandles ikke længere, da der er kommet nyere modeller af det. 

2. Sigma 30mm f/1.4 objektiv. Mit nyeste objektiv. Jeg er virkelig virkelig glad for dette, da det har en blænde, der kun gå helt op til 1.4. Dette vil sige, at objektivet kan lukke meget lys ind, og det gør, at det er enormt velegnet til at tage billeder i mørkere omgivelser. Så det er et meget lysstærkt objektiv og meget brugbart i Danmark, hvor solen ikke altid skinner. Desuden gør det også billederne meget skarpe. 

3. Sony 50 mm f/1.8. Dette er det allerførste objektiv, jeg købte. Det er et rigtig godt begynderobjektiv, hvis man vil eksperimentere med en høj blænde og slørede baggrunde samt bokeh. Desuden er det meget lille, så det er enormt praktisk at have med rundt. 

4. Sony 18-55 mm f/3.5-5.6. Dette objektiv hørte med til kamerahuset, da jeg købte det. Det er også et fint begynderobjektiv, og dette kan zoome i modsætning til de to andre objektiver, som sidder fast på kamerahuset. 

5. Modlysblænde, der hører til Sigma objektivet. Det både beskytter objektivet, men sørger også for, at sollyset ikke forårsager farvede områder på billederne. 

6. Hukommelseskort. Kort sagt en nødvendighed. 

7. Kamerastativ. Dette fik jeg i fødselsdagsgave sidste år og har brugt det flittigt. Dette stativ kan foldes ud, så det bliver omkring 150 cm. Desuden er det fra Hama. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar