emma

1. juli 2012

recipe: cookies

Jeg har et stykke tid været på jagt efter en opskrift på verdens bedste cookies. De skulle være uden nødder og med lys chokolade, og så skulle de være bløde indeni. Endelig har jeg fundet en opskrift, der er helt perfekt. Jeg har dog lavet lidt om på den opskrift, jeg fandt og sat mit eget præg på dem. 


Ingredienser:
300 g smør - 300 gram butter
150 g sukker - 150 gram white sugar
130 g farin - 130 gram brown sugar
3 æg - 3 eggs
2 vaniljestænger - vanilla pods
420 g mel - 420 gram flour
1 ½ tsk bagepulver - 1 ½ teaspoon baking powder
200 g lys chokolade - 200 gram milk chocolate

Smør, sukker og farin piskes i en stor skål til det er lyst og luftigt.
Æg og vaniljestænger tilsættes, og dejen blandes godt.
Mel og bagepulver blandes sammen i en anden skål og tilsættes til den anden skål og blandes godt.
Chokolade skæres i store stykker og tilsættes.
Rul kugler af dejen og bag dem i ca. 7 min ved 200 grader til kanten er let lysebrun. De skal hellere have for lidt end for meget. Selvom de ikke ser helt færdige ud efter 7 min, så er de det. De skal bare lige stå og hvile lidt.
Bon appétit!

14 kommentarer:

  1. ser lækkert ud, det vil jeg klart prøve på et tidspunkt! knus

    SvarSlet
    Svar
    1. Er glad for, du kan bruge den!

      Slet
  2. Åth de ser gode ud! Er nu fast læser på din deeeeejlige blog!
    Knus knus

    SvarSlet
  3. Skal i gang med dem nu! :)

    SvarSlet
  4. Godt nok længe siden, jeg har fået cookies!

    SvarSlet
    Svar
    1. Så må du hellere snart bage nogle! ;)

      Slet
  5. Det ser virkelig lækkert ud! :)'

    http://sayhellocoldworld.blogspot.dk/

    SvarSlet
  6. Hvor mange cookies bliver der ca?

    SvarSlet
    Svar
    1. Hmm, omkring 35, tror jeg :)

      Slet
  7. Hej Emma!

    Din blog har fanget vores opmærksomhed på grund af kvaliteten af de opskrifter. Vi ville være glade, hvis du ønsker at deltage i Findeopskrifter.dk, så vi kunne oprette forbindelse til den.

    Findeopskrifter.dk er en søgemaskine, der samler de bedste danske madlavning blogs fra internettet.

    Flere hundrede blogs er allerede registreret her og drage fordel af den trafik, vi sender til deres websteder.

    For at deltage Findeopskrifter.dk, bare gå til http://www.findeopskrifter.dk/kom-med-i-madblogstoppen

    Hav en dejlig dag!

    Med venlig hilsen
    - Elin, Findeopskrifter.dk

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Elin!
      Det lyder spændende. Det vil jeg helt sikkert gøre!
      Også god dag til dig!

      Slet