emma

22. juni 2012

homemade elderflower cordial

Det er først sådan rigtig sommer for mit vedkommende, når vi her hjemme selv laver hyldeblomstsaft. Vi tager ud og plukker blomsterne og skærer citronerne i skiver og koger sukker, vand og citronsyre. Vi venter med spænding et par dage, mens blomsterne, citronerne og vandet med sukkeret står i køleskabet. I dag er det færdigt og klar til at blive drukket. Udover flaskerne på billedet blev der lavet 5 flasker mere. Så vi har vist nok hyldeblomstsaft til det næste lange stykke tid, da det jo også skal blandes op med vand.
Laver I selv hyldeblomst eller andet saft?

12 kommentarer:

  1. Åhh, det har mig og min mor også lige snakket om at lave i morges! Det smager bare så sindssygt godt!

    SvarSlet
  2. I've always wanted to learn how to do this!

    SvarSlet
    Svar
    1. It is so easy and tastes so good! Just google it and there is plenty of recipes :)

      Slet
  3. Ååårh, hvor ser det dejligt ud. Jeg har selv for et par dage siden nydt at plukke de velduftende skærme en sommermorgen med dug på buskene. Og så blev der snittet og brygget, og i aften hældes de på flasker. Der findes simpelthen ikke bedre sommersysle, og så smager det bare af sommer og sol
    :-)

    SvarSlet
  4. Det lyder så lækkert! Elsker hyldeblomst!

    SvarSlet
  5. Ihh hvor ser det dejligt ud!! Total romantisk bondegårdsfamiliehygge :-)

    SvarSlet
  6. Hej

    Jeg tænkte på om du måske ville beskrive lidt mere detaljeret hvorledes saften laves?

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej! Jo, det vil jeg da gerne gøre. Jeg skriver et indlæg med det meget snart. :)

      Slet