emma

emma

15. april 2012

the best carrot cake with cream cheese frosting i've ever tasted

for lang tid siden lovede jeg at fortælle opskriften på denne helt fantastiske gulerodskage. desværre glemte jeg fuldstændig at fortælle den, så den kommer desværre først nu, beklager. men bedre sendt end aldrig, ikke? den er i hvert fald utrolig god. jeg har endnu ikke smagt en gulerodskage, der overgår denne.

opskriften lyder således:

gulerodskagen:
300 gram brun farin
2 dl majsolie (jeg brugte olivenolie)
4 æg
275 gram hvedemel
1 tsk vaniljesukker
1 tsk natron
½ tsk salt
2 tsk bagepulver
2 tsk kanel
375 gram gulerødder
evt. lidt valnødder og rosiner.

alle våde ingredienser blandes godt sammen, og derefter tilsættes alle de tørre ingredienser. gulerødderne rives og tilsættes. kagen bages i en form beklædt af bagepapir i ca. 30 minutter ved 200 grader. (jeg tager aldrig tid, når jeg bager, så jeg ved desværre ikke helt, hvor lang tid den skal have. den er færdig, når man stikker en gaffel ned i den, og der ikke hænger dej fast på den, når man hiver den op igen, men hold øje med den! i opskriften står der, at den skal have en time, men det er altså alt for lang tid. desuden afhænger det jo også af hvilken ovn, der bruges.)

flødeostecreme:
100 gram smør
200 gram philadelphia flødeost (1 pakke)
75 gram flormelis

cremen laves imens kagen er i ovnen. alle ingredienserne piskes grundigt sammen. cremen sættes i køleskabet indtil, at kagen er bagt og er helt kold. når kagen er helt kold, smøres cremen på.
et voilà! er rigtig god til en stor kop brandvarm citronte.

8 kommentarer:

  1. MORGEN DU LIEBE
    DAS SIEHT JA SOWAS VON LECKER AUS.
    WÜNSCHE DIR EINE SCHÖNE WOCHE.
    HERZLICHST DANIELA

    SvarSlet
    Svar
    1. my mom translated your comment because i can't speak german but thank you so much!
      and have a nice week too!

      Slet
  2. Hold da op hvor ser den dog lækker ud!

    SvarSlet
    Svar
    1. tak skal du have - det smager så godt!

      Slet
  3. Ej, den ser alt for lækker ud! Er selvfølgelig fast læser på din dejlige blog, det ville betyde meget for mig, hvis du ville gengælde!:
    www.abitofmebyanna.blogspot.com

    SvarSlet
    Svar
    1. mange tak! kigger forbi din blog :)

      Slet
  4. Mega lækker kage, og fed blog! :-)
    Håber du vil kigge forbi vores :-)

    http://addicted-minds.blogspot.com/

    SvarSlet