emma

emma

25. marts 2012

answers part one

jeg har fået et spørgsmål om, om jeg ikke ville svare på alle spørgsmålene i en video. desværre er jeg slet ikke modig nok til at lægge en video ud, hvor jeg sidder og snakker. men det kan være jeg lige pludselig får taget mig sammen på et tidspunkt. vi må se.
jeg har svarer på spørgsmålene i flere indlæg, ellers bliver der simpelthen alt for mange på én gang.


her er første del af spørgsmålene, der handler om bloggen, mit kamera og redigering.


- kameraudstyr
jeg har et sony dslr a390l kamera med et tilhørende 18-55 mm objektiv, som var det, der var med, da jeg købte mit kamera, men jeg ønsker mig utroligt meget en 50 mm f/1.8 linse. 


- fotograferer du manuelt eller på auto?
jeg fotograferer manuelt, da jeg synes, det er meget nemmere, og billederne bliver meget bedre. jeg kan kun anbefale det!


- hvad er dit ynglingsbillede, som du selv har taget?
det må helt klart være det her, fordi jeg elsker dybden i billedet og farverne.


- hvordan redigerer du dine billeder?
jeg vil desværre ikke afsløre helt nøjagtigt, hvordan jeg redigerer mine billeder, men jeg vil meget gerne fortælle noget om det.
for det første så redigerer jeg alle mine billeder i gimp. jeg har endnu ikke sparet sammen til at købe photoshop. gimp ligner lidt photoshop og er gratis.
jeg redigerer næsten kun i kurverne. her er et link til en norsk blog, der redigerer kurverne nogenlunde, sådan som jeg gør. http://cameralove.blogg.no/1318028316_redigering.html#comment
udover at redigere i kurverne, så lægger jeg også et hvidt lag over billederne. det finder man ved at trykke på 'lag' i værktøjslinjen øverst og derefter på 'nyt lag'. jeg vælger 'baggrundsfarve', og derefter kan man ændre gennemsigtigheden af det hvide lag ude i boksen til højre.


- hvor bliver du inspireret?
over det hele. blade, blogs (mest fotoblogs), tumblrs, vejret osv.  


- hvad synes du selv om din blog?
jeg synes faktisk, at min blog egentlig er blevet en smule kedelig. men det er måske kun mig, der synes det. jeg synes, jeg kører en smule i det samme spor, så hvis nogle af jer sidder med nogle ideer til indlæg, så smid gerne en kommentar! det er nok fordi, at jeg ikke rigtig har så mange ideer til indlæg for tiden. 
men jeg synes egentlig også, at min blog har udviklet sig utroligt meget på det 1½ år, jeg har haft den. jeg elsker at blogge, og jeg kunne slet ikke tænke mig at stoppe med det. jeg elsker at læse alle jeres dejlige kommentarer og se, at der hele tiden kommer nye læsere til. det glæder mig utroligt meget, og jeg sætter stor pris på det. 


- hvad er dine forventninger til bloggens fremtid?
jeg har ikke rigtig nogle forventninger til den. jeg vil bare gerne blive ved med at blogge, ligesom jeg gør nu. og blive ved med at læse dejlige kommentarer fra jer søde læsere. 

8 kommentarer:

  1. Super skønt ynglings billede! Gimp er et fantastisk program :-)

    SvarSlet
  2. mange tak! ja, det er helt vildt godt!

    SvarSlet
  3. Hvor er det et skønt billede med blomsterne! Håber du en dag samler nok mod til at lave en video :)

    SvarSlet
    Svar
    1. tusind tak! måske en skønne dag tør jeg :)

      Slet
  4. Håber du en dag laver en videoblog!

    Jeg elsker virkelig dine billeder - og respekt for, at du ikke sådan lige vil ud med. Det er jo også med til at gøre dine billeder lidt mere specielle.. :-)

    Clara / blaaaura.dk

    SvarSlet
    Svar
    1. tusind tak! det er jeg glad for, du siger. var meget i tvivl, om jeg skulle afsløre det eller lade være. :)

      Slet
  5. jag har också en sony, samma model! och så har jag 50mm objektivet det är jättebra, mycket prisvärt! man tar helt underbara bilder med det och det är bra att det inte är så dyrt heller ;)

    SvarSlet
    Svar
    1. åh, nu ønsker jeg mig det bare endnu mere! det er nemlig dejligt, at det ikke er så dyrt :)

      Slet